Міжнародний центр перспективних досліджень
Зворотний зв'язок Мапа сайту Версія для друку
Підписка на публікації
RSS стрiчка новин
28 липня 2011

Мала академія наук України. Стратегічні тренди 2025: Світ, у якому будуть жити наші діти

"У 2025 році, коли людство перейшло на безвідходне виробництво, винайшло нове екологічне паливо, яке замінило нафту, у всьому світі впровадили екоавтомобілі, фабрики та заводи переведено на інноваційно-новітні енергоресурси уся провило вість та виробництво співіснує в гармонії з природою, відбулася екологізація економіки – почався новий етап у розвитку людства."

У час, коли світовий інформаційний простір переповнений повідомленнями про сценарії наближення кінця світу, молоді науковці пропонують альтернативне бачення світу у 2025 році і шляхи його досягнення. Аналітики МЦПД організували 4-15 липня 2011 року у селі Росохи Старосамбірського району Львівської області всеукраїнську літню школу інноваційних проектів для молодих науковців Малої академії наук України на тему "Стратегічні тренди 2025: світ, в якому будуть жити наші діти".

Над змістовним наповненням школи працювали аналітики МЦПД: Роман Басалига, Максим Борода, Наталія БородчукВівіка ВільямсАліна Гудзовська, Ільдар Газізуллін, , , , Ларіон Лозовий, Віра Нанівська, Ірина ПатроникМарта Семеряк, Ігор Шевляков.

Впродовж двох тижнів учасники працювали під керівництвом досвідчених педагогів – аналітиків МЦПД Ірини Патроник, Аліни Гудзовської та Романа Басалиги. Молоді науковці визначили та проаналізували провідні екологічні тренди, які проявляються вже сьогодні та визначать долю світу в майбутньому. Це вичерпання ресурсів, збільшення кількості сміття та забруднення на планеті, кліматичні зміни та екологізація економіки. Учасники школи працювали за шаблоном підготовки аналітичного документа у спеціально організованих групах по 5 чоловік. За час школи вони підготували 20 презентацій, у яких сформували бачення майбутнього світу, у якому хочуть жити, проблеми, які заважають досягти цього бачення, ціну невирішення проблем, рішення, необхідні для досягнення бажаного стану, перешкоди та зацікавлених сторін.

Перегляньте зведену презентацію "Стратегічні тренди 2025: світ у якому будуть жити наші діти".

Учасники школи прослухали курс відеолекцій від всесвітньо відомих екологів, економістів та науковців, проілюстрували презентації трендів літературними мініатюрами, фотографіями, інсталяціями ленд-арту, есе "Чи належить довкілля людству".

Усі матеріали літньої школи можна завантажити для перегляду у зархівованому вигляді.

 

Концепція літньої школи

Мета:

- мобілізувати молодих науковців до суспільно значущої діяльності – думання про майбутнє і до впливу на сфери життя, важливі для них в майбутньому;

- провести літні екологічні школи для обдарованих дітей

- за матеріалами школи підготувати публікацію "Стратегічні тренди 2025: світ в якому ми житимемо".

Кращі молоді науковці МАН, що пройшли попередній відбір і представляють різні наукові напрямки, готують спільну публікацію "Стратегічні тренди 2025: світ в якому ми житимемо", присвячену баченню майбутнього.

Публікація буде підготовлена за процедурою та європейськими стандартами підготовки аналітичних документів під час літньої школи МАН.

Публікація має стати бестселером в Україні, буде перекладеною на іноземні мови, широко розповсюджуватиметься в інтернеті, стане об’єктом інтернет-обговорень.

Інноваційність

Використання відеолекцій, сформованих із найновіших документальних фільмів про сучасний стан планети, зв’язок екології та економіки, вплив діяльності людини на планету, знятих найкращими науковцями світу Інноваційність теми – молоді науковці вже сьогодні думають про світ, в якому будуть жити їхні діти Робота за європейськими стандартами підготовки аналітичних документів Різноманітність завдань і конкурсів, спрямованих на формування екологічної свідомості учасників, що дає можливість кожному проявити свої таланти Відеозаписи всіх презентацій та дискусій та розповсюдження їх в YouTube Робота в групах, що дозволяє кожному учаснику проявити себе у роботі над спільним проектом

Програмою літньої школи передбачено:

  • Лекційні та практичні заняття з аналітиками МЦПД:

Проблема відходів, повторної переробки та використання вторинної сировини

Екологізація економіки

Оцінка стану лісового фонду Національного парку "Верхньодністровські Бескиди"

  • Курс відеолекцій, підготовлний на основі всесвітньо визнаних документальних фільмів, знятих за матеріалами досліджень провідних світових науковців

Вплив глобальних економічних процесів на екологічний стан планети

Вичерпання ресурсів – використання відновлювальних джерел

Глобальне потепління

Нераціональне використання лісових ресурсів

Перенаселення та міграційні процеси

  • Тренінги та консультації:

Командна робота

Підготовка презентацій в Power Point

Робота над аналітичним документом

  • Роботу над «Стратегічними трендами 2025: Світ в якому житимуть наші діти».
  • Зустрічі з запрошеними гостями - Головою Старосамбірської районної ради Горбовим Володимиром Івановичем Геологом, мандрівником та двократним рекордсменом книги рекордів Гіннеса Рєзвим Павлом Дмитровичем Лісничим Старявського лісництва Михайлом Терлецьким.
  • Візит у Старосамбірську районну раду та Старосамбірську районну адміністрацію.
  • Інтелектуальні змагання та конкурси на екологічну тему: на кращу презентацію тренду, екоквест, лендарт[1], фотографій, есе, літературних мініатюр.
  • Спортивні змагання: турнір з міні-футболу, фехтування, естафети.
  • Екскурсії: Національним природним парком «Верхньодністровські Бескиди», культурно-освітня подорож до Львова, екскурсія історичними пам’ятками Старосамбірщини.
  • Виконання домашнього завдання.

Домашнє завдання

Для участі у школі кожен учасник отримає попереднє домашнє завдання, виконання якого є обов’язковим для участі у школі:

Підготувати і привезти по 5 головних трендів, які впливатимуть на довкілля через 15 років, - для світу, України, населеного пункту, з якого походить учасник школи Привезти факти, які підтверджують визначені тренди: фотографії, статті, статистичні дані, інтерв’ю. Підготувати відповіді на запитання до кожного тренду:

  • Як проявляється тренд?
  • Коли він почався?
  • Чому важливий саме цей тренд для майбутнього світу?
  • Які прояви тренду спостерігаємо сьогодні?

Читанка

Кожен учасник школи отримує Читанку – збірку дидактичних матеріалів для прочитання та використання під час школи

Робочі групи

Для роботи над презентацією всі учасники літньої школи у перший день будуть поділені на робочі групи. Кожна група підготує презентацію у Power Point за шаблоном:

  • Бачення майбутнього України у 2025 році
  • Проблеми сьогодення, які заважають досягти бажаного стану в майбутньому
  • Ціна не вирішення цих проблем
  • Які рішення необхідні, щоб досягти бажаного майбутнього
  • Які є перешкоди для рішень
  • Позиції зацікавлених сторін

Кожна робоча група має визначеного консультанта і на час школи надається ноутбук для підготовки презентації.

Між робочими групами впродовж усього часу проводиться змагання на визначення групи-переможця літньої школи.

Конкурси і змагання

Конкурс на краще виконання домашнього завдання Конкурс есеїв на тему: «Чи належить довкілля людству» Конкурс фотографій Конкурс лендарту Дебати на екологічні та економічні теми Еко-квест Змагання робочих груп. Координатори як додають бали кожній групі під час гри, так і можуть їх забирати за порушення правил чи дисципліни.

Для визначення групи-переможця впродовж літньої школи координатори оцінюють:

  • Активність кожного учасника групи
  • Місця, зайняті у конкурсах та змаганнях
  • Активність на лекційних та практичних заняттях
  • Коментарі та запитання під час круглих столів та обговорень
  • Присутність учасників робочих груп на всіх заходах
  • Якість та повнота презентації «Стратегічні тренди 2025: Світ в якому ми житимемо»
  • Командна гра

[1] Ленда́рт (від англ. land — земля, та англ. art — мистецтво) – створення культурних об’єктів у природному середовищі та з природних матеріалів

Прикріплені файли: Strategic trends 2025.pdf